Obchodné podmienky

ÚVODNÉ USTANOVENIA

Tieto všeobecné obchodné podmienky ("Podmienky") upravujú práva a povinnosti fyzických a právnických osôb, ako kupujúcich (ďalej len ako “Kupujúci"), a spoločnosti Atreon, s.r.o., IČ: 143 23 729, so sídlom Kurzova 2222/16, Stodůlky, 155 05 Praha 5, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Městského soudu v Prahe, oddiel C, vložka 363958, ako predávajúceho (ďalej len ako „Predávajúci“) v rámci zmluvných vzťahov uzavretých prostredníctvom E-shopu na webových stránkach www.atreon.sk.

Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete tu: www.atreon.sk/podmienky-ochrany-osobnych-udajov/

V prípade odlišnej úpravy práv a povinností v Zmluve a Podmienkach, má prednosť úprava uvedená v Zmluve.

 

NIEKTORÉ DEFINÍCIE

Cena je finančná čiastka, ktorú bude hradiť Kupujúci za Tovar;

Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú bude hradiť Kupujúci za doručenie Tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie;

Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu;

DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov;

E-shop je internetový obchod prevádzkovaný Predávajúcim na adrese www.atreon.sk, na ktorom bude prebiehať nákup Tovaru;

Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu;

Kupujúcim sa pre účely týchto Podmienok rozumie Kupujúci ako fyzická osoba, či už v postavení spotrebiteľa, tak v postavení podnikateľa, a ďalej tiež právnická osoba;

Objednávka je neodvolateľný návrh Kupujúceho na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s Predávajúcim;

Podnikateľom sa pre účely týchto Podmienok rozumie podnikajúca fyzická osoba, alebo právnická osoba, ktorá vykonáva na vlastný účet a zodpovednosť zárobkovú činnosť živnostenským alebo obdobným spôsobom so zámerom činiť tak sústavne za účelom dosiahnutia zisku, a ktorá uzatvára Zmluvu s Predávajúcim.

Predávajúcim sa pre účely týchto Podmienok rozumie spoločnosť Atreon, s.r.o., IČ: 143 23 729, so sídlom Kurzova 2222/16, Stodůlky, 155 05 Praha 5, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Městského soudu v Prahe, oddiel C, vložka 363958, e-mai: [email protected], telefónne číslo: +421 0944 225 707;

Spotrebiteľom sa pre účely týchto Podmienok rozumie nepodnikajúca fyzická osoba, tj. fyzická osoba, která v rámci zmluvného vzťahu jedná mimo rámec svojej podnikateľskej činnosti, a ktorá uzatvára Zmluvu s Predávajúcim.

Tovar je všetko, čo môže Kupujúci nakúpiť na E-shope;

Zákaznícky účet je účet zriadený na základe uvedených údajov Kupujúceho, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného Tovaru a uzavretých Zmlúv;

Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky zaslanej prostredníctvom E-shopu, a je uzavretá vo chvíli, kedy od Predávajúceho dostane Kupujúci potvrdenie Objednávky.

 

VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A POUČENIE

Kúpa Tovaru je možná cez webové rozhranie E-shopu, alebo prostredníctvom individuálnej objednávky zaslanej Kupujúcim Predávajúcemu.

Pri nákupe Tovaru je povinnosťou Kupujúceho poskytnúť Predávajúcemu všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré poskytol Kupujúci Predávajúcemu pri objednaní Tovaru bude Predávajúci považovať za správne a pravdivé.

OBJEDNÁVKA A UZATVORENIE ZMLUVY

Zmluvu s Predávajúcim je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku.

Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom E-shopu, pričom náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku hradí Kupujúci (predovšetkým náklady na internetové pripojenie, telefónne poplatky apod.). Tieto náklady sa však nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú hradí Kupujúci za používanie týchto prostriedkov, žiadne ďalšie náklady účtované Predávajúcim teda nad rámec Celkovej ceny nemusí Kupujúci očakávať. Odoslaním Objednávky súhlasí Kupujúci s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.

K tomu, aby sme mohli Zmluvu uzavrieť, je potrebné, aby Kupujúci na E-shope vytvoril návrh Objednávky. V tomto návrhu musia byť uvedené nasledovné údaje:

  1. a) Informácie o nakupovanom Tovare (na E-shope sa označuje Tovar, o ktorého nákup má Kupujúci záujem, tlačidlom "Do košíka");
  2. b) Informácie o Cene (kupujúci spotrebiteľ berie na vedomie, že ceny na E-shope sú uvádzané bez i vrátane DPH), Cene za dopravu, DPH, spôsobu platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci používateľského prostredia E-shopu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe Vami zvoleného Tovaru a spôsobu jeho doručenia. 

Predávajúci je oprávnený zmeniť spôsob dodania Tovaru a s tým súvisiace náklady na dodanie Tovaru, a to podľa povahy objednávaného Tovaru. Taká zmena podlieha odsúhlaseniu Kupujúceho.

Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním Tovaru uvedené na E-shope platia len v prípadoch, kedy je Tovar objednaný prostredníctvom E-shopu a zároveň doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky. 

  1. c) Identifikačné údaje Kupujúceho slúžiace k tomu, aby sme mohli doručiť Tovar, najmä v rozsahu meno, priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa.

V priebehu tvorby návrhu Objednávky môže Kupujúci až do doby jej vytvorenia údaje meniť a kontrolovať. Kupujúci berie na vedomie, že podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov (v objednávkovom formulári E-shopu, alebo objednávkovom formulári zaslanom Predávajúcemu) a potvrdenie Kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito Podmienkami, ak nebude medzi Predávajúcim a Kupujúcim dohodnuté inak. 

Predávajúci po obdržaní objednávky toto obdržanie objednávky Kupujúcemu potvrdí elektronickoou poštou, a to na adresu elektronickej adresy Kupujúceho uvedenú v objednávke. Potvrdenie obdržania objednávky nie je považované za potvrdenie objednávky alebo uzavretie Zmluvy. 

Odoslaná objednávka sa považuje len za návrh Kupujúceho na uzavretie Zmluvy. Predávajúci je povinný vyhodnotiť obdržanú objednávku a posúdiť, či ju prijme. Predávajúci nie je povinný objednávku prijať, a to ani vtedy, pokiaľ je pre neho splniteľná. Ak sa rozhodne Predávajúci prijať Objednávku, je povinný zaslať Kupujúcemu bez zbytočného odkladu potvrdenie Objednávky, a to elektronickou poštou na elektronickú adresu Kupujúceho. Súčasne takto Predávajúci pošle Kupujúcemu odkaz na stiahnutie týchto Podmienok. Zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniká doručením prijatia Objednávky Kupujúcemu. Týmto okamihom je medzi Predávajúcim a Kupujúcim uzatvorená Zmluva na dodanie Tovaru objednaného Kupujúcim. 

Už vzájomne odsúhlasenú Objednávku, tj. uzavretú Zmluvu je možné meniť alebo zrušiť len na základe dohody obidvoch zmluvných strán alebo na základe zákonných dôvodov, ak nie je v Podmienkach uvedené inak. V prípade, kedy dôjde k uzavretiu Zmluvy, Vám vzniká záväzok  na zaplatenie Celkovej ceny.

V prípade, že má Kupujúci zriadený Zákaznícky účet, môže urobiť Objednávku prostredníctvom neho. Aj v takom prípade má ale povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob tvorby Objednávky je však totožný, ako v prípade Kupujúceho bez Užívateľského účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vyplňovať jeho identifikačné údaje.

 

ZÁKAZNÍCKY ÚČET KUPUJÚCEHO

Na základe registrácie Kupujúceho v rámci E-shopu Predávajúceho môže pristupovať do svojho Zákazníckeho účtu.

Registrácia Zákazníckeho účtu Kupujúceho nie je podmienkou uzavretia Zmluvy s Predávajúcim. 

Pri registrácii Zákazníckeho účtu je povinnosťou Kupujúceho uviesť správne a pravdivo všetky zadávané údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať.

Prístup k Zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Ohľadom týchto prístupových údajov je povinnosťou Kupujúceho zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať. V prípade, že dôjde k ich zneužitiu, nenesie Predávajúci za to žiadnu zodpovednosť.

Zákaznícky účet je osobný a Kupujúci nie je teda oprávnený umožniť jeho využívanie tretími osobami. Predávajúcí nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie Zákazníckeho účtu tretími osobami.

Zákaznícky účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia.

 

CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY

Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve. 

Celková cena za Tovar uvedená v Zmluve je pevná a nie je možné ju bez súhlasu obidvoch zmluvných strán jednostranne meniť.

Súčasťou Ceny za dopravu sú i náklady vynaložené na zabalenie Tovaru a jeho dopravu. V prípade, že za účelom dodania Tovaru Kupujúcemu bude musieť Predávajúci vynaložiť náklady na dodanie Tovaru, ktoré nemohol pri uzatvorení Zmluvy rozumne očakávať, je povinný o tom bez zbytočného odkladu informovať Kupujúceho a vstúpiť s ním do jednania o spôsobe ich úhrady. Ak nebude dohodnuté inak, je Predávajúci povinný tieto náklady uhradiť, má však súčasne právo, aby mu ich Kupujúci v plnej výške nahradil, a to najneskôr pri prevzatí Tovaru. V prípade, že medzi Predávajúcim a Kupujúcim nedôjde k dohode ohľadom zvýšených nákladov na dopravu, je Predávajúci oprávnený od zmluvy odstúpiť. 

Celková cena je uvedená vrátane DPH a vrátane všetkých poplatkov ustanovených osobitnými právnymi predpismi.

Úhradu Celkovej ceny môže Kupujúci vykonať jedným z nižšie uvedených spôsobov, ktorý si zvolí pri vytváraní objednávky:

  • Bankovým prevodom na účet Predávajúceho. Informácie pre vykonanie platby zašle Predávajúci Kupujúcemu v rámci potvrdenia Objednávky;
  • Kartou online. V takom prípade prebieha platba cez platobnú bránu, pričom platba sa riadi podmienkami tejto platobnej brány;
  • V hotovosti nebo platební kartou při převzetí zboží;
  • V hotovosti nebo platební kartou při vyzvednutí zboží na základě rezervace.

V prípade bezhotovostnej platby je Celková cena splatná do 7 dní od uzavretia Zmluvy a záväzok Kupujúceho uhradiť Celkovú cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet Predávajúceho. 

Ak nie je v Zmluve dohodnuté inak, Predávajúci nepožaduje od Kupujúceho zálohu ani inú obdobnú platbu. 

Daňový doklad - faktúru vystaví Predávajúci Kupujúcemu po uhradení Celkovej ceny a zašle ju v elektronickej podobe na elektronickú adresu Kupujúceho. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. 

 

DORUČENIE TOVARU

Ak nie je uvedené v Zmluve inak, je miestom dodania Tovaru prevádzka Kupujúceho (sklad) na adrese Kupujúceho uvedenej v Zmluve. Predávajúci je oprávnený dodať Kupujúcemu Tovar prostredníctvom dopravcu, ktorého za týmto účelom zaistí podľa svojho uváženia. 

Cena za dopravu Tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia Tovaru je uvedená v Zmluve. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky Kupujúceho, nesie Kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy. 

Povinnosť Predávajúceho dodať objednaný Tovar je splnená odovzdaním Tovaru Kupujúcemu a prevzatím Tovaru zo strany Kupujúceho alebo im poverenej osoby. Kupujúci je povinný zaistiť na svoje náklady vykládku Tovaru, ktoré Predávajúci Kupujúcemu dodá, ak nie je medzi Predávajúcim a Kupujúcim dohodnuté inak. 

Kupujúci je povinný dodávku Tovaru riadne a včas prevziať (a vykonať vykládku) a prevzatie označiť v dodacom liste kedykoľvek v pracovnej dobe a v dohodnutom termíne dodania Tovaru. Kupujúci je povinný prevzatie dodávky na dodacom liste potvrdiť, a to podpisom, uvedením mena povereného zamestnanca alebo dopravcu (paličkovým písmom alebo strojopisom), ktorý dodávku preberá, razítkom a dátumom dodania Tovaru. Kupujúci je povinný prevziať i čiastočnú dodávku Tovaru. V prípade, že zásielka nezodpovedá zoznamu Tovaru na dodacom liste, rozporované položky (kvantitatívne i kvalitatívne rozdiely) je Kupujúci povinný vyznačiť na dodacom liste za prítomnosti šoféra. Jedna kópia dodacieho listu zostáva Predávajúcemu, druhá Kupujúcemu. 

Predávajúci je oprávnený odmietnuť dodať Tovar Kupujúcemu po dobu, kedy Kupujúci mešká s úhradou akejkoľvek platby. 

Predávajúci mešká s dodaním Tovaru len v prípade, ak mešká s jeho odovzdaním Kupujúcemu, prípadne dopravcovi. Predávajúci však nezodpovedá za meškanie ním zaisteného dopravcu, ktorého použije na prepravu Tovaru. Predávajúci nemešká s dodaním Tovaru v prípade, ak nemôže plniť z dôvodov na strane Kupujúceho alebo z dôvodov na strane svojho subdodávateľa. 

Tovar, ktorý je predávaný na váhu (či inou mernou jednotkou odlišnou od kusového kvantitatívneho vyjadrenia) sa považuje riadne a včas dodaný i v prípade, že je Tovar dodaný s odchýlkou +-5%.

Tovar je povinný Predávajúci doručiť Kupujúcemu bezodkladne, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy. 

VÝHRADA VLASTNÍCTVA A PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY

Vlastnícke právo k Tovaru prechádza na Kupujúceho až potom, čo zaplatí Celkovú cenu stanovenú v Zmluve a Tovar prevezme. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na bankový účet Predávajúceho, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.

V prípade omeškania Kupujúceho so zaplatením Celkovej ceny za Tovar (ktorý sa už nachádza v držbe Kupujúceho) je Predávajúci oprávnený požadovať od Kupujúceho vydanie Tovaru, ktorý je vo vlastníctve Predávajúceho. Kupujúci je povinný takýto Tovar vydať bez zbytočného odkladu, Kupujúci nesie všetky náklady spojené s uplatnením výhrady vlastníctva. 

Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Kupujúceho v okamihu, keď ho prevezme. V prípade, keď Tovar neprevezme, prechádza na Kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru v okamihu, kedy mal možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na strane Kupujúceho k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru pre Kupujúceho znamená, že od tohto okamihu nesie všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.

 

ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A REKLAMÁCIE

Predávajúci sa zaväzuje, že Tovar dodá Kupujúcemu bez vád, a to v okamihu, kedy na Kupujúceho prejde nebezpečenstvo škody za Tovar. Predávajúci potom najmä zodpovedá Kupujúcemu, že Tovar má vlastnosti, ktoré si zmluvné strany v Zmluve dohodli, prípadne vlastnosti obvyklé, ďalej že je Tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti, a že Tovar spĺňa príslušné právne predpisy. 

Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia Tovaru zo strany Kupujúceho. 

Práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich neuplatní v záručnej dobe.

Kupujúci je povinný ihneď pri prevzatí Tovaru, Tovar odborne starostlivo prezrieť, najmä skontrolovať jeho množstvo, zjavnú neporušenosť Tovaru a dojednanú kvalitu. 

Zjavné vady

Prípadné vady Tovaru, ktoré Kupujúci zistil pri odovzdaní Tovaru je Kupujúci povinný uviesť do dodacieho listu. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností zmluvné strany konštatujú, že vadou Tovaru, ktorý je predávaný na váhu (či inú mernú jednotku odlišnú od kusového kvantitatívneho vyjadrenia), nie je dodanie Tovaru s odchýlkou do +/- 5% deklarovanej kvantity. 

Skryté vady

Skryté vady, tj. vady nezistiteľné odbornou prehliadkou Tovaru pri prevzatí, je Kupujúci povinný písomne reklamovať u Predávajúceho, a to do 3 dní od ich zistenia alebo od okamihu, kedy mohli byť pri dodržaní odbornej starostlivosti zistené, alebo od obdržania včasného uplatnenia práv zo strany tretej osoby voči Kupujúcemu. 

Skryté vady je možné uplatniť len pri dodržaní podmienok skladovania daného Tovaru podľa pokynov výrobcu Tovaru.

Predávajúci nezodpovedá Kupujúcemu za vady Tovaru, ktoré boli spôsobené nevhodným skladovaním, prepravou či manipuláciou, neodbornou opravou či úpravou, alebo akýmkoľvek iným nakladaním s Tovarom, ktoré je v rozpore s pokynmi výrobcu, technickými normami, odbornými poznatkami a praxou v odbore, alebo vonkajším udalosťami, ako je napr. teplotné, chemické alebo mechanické poškodenie, ak došlo k nemu po prechode nebezpečenstva škody na Tovar na Kupujúceho. 

Predávajúci zaručuje, že v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru, nie je Tovar zaťažený právami tretích strán. 

Nároky zo zodpovednosti za vady Tovaru

V prípade všetkých vád Tovaru, ktoré zatiaľ neboli Kupujúcim riadne písomne uplatnené, ale sú Predávajúcim uznané  za oprávnené, môže Predávajúci vadu sám bez zbytočného odkladu odstrániť náhradnou dodávkou a výmenou vadného Tovaru za Tovar bez vád, popr. dodaním chýbajúceho množstva. 

V prípade náhradnej dodávky a výmeny vadného Tovaru za Tovar bez vád, je Kupujúci povinný vrátiť vadný Tovar Predávajúcemu zásadne v stave a množstve, v akom ho prevzal, pokiaľ už nedošlo k spotrebe Tovaru. 

V prípade vád Tovaru, ktoré boli Kupujúcemu riadne a včas uplatnené a Predávajúcim uznané za oprávnené, môže Kupujúci požadovať odstránenie vád, a to prednostne:

  • dodaním chýbajúceho množstva Tovaru, len pokiaľ to bude možné do primeranej doby a účelné, 
  • poskytnutím primeranej zľavy z ceny, pokiaľ vady nebránia obvyklému použitiu Tovaru, 
  • výmenou vadného Tovaru za Tovar bez vád alebo
  • odstúpením od Zmluvy a vrátením kúpnej ceny, len v prípade, že nie je možné využiť žiadny z predchádzajúcich spôsobov vybavenia reklamácie. 

Zvolený spôsob nároku vád Tovaru a odstránenie vady nesmie spôsobiť Predávajúcemu vynaloženie neprimeraných nákladov. 

Predávajúci môže navrhnúť i iný spôsob odstránenia vád Tovaru než pôvodne navrhovaný spôsob riešenia Kupujúcim, a to predovšetkým v prípade, kedy tento spôsob nie je vhodný alebo možný na vybavenie. 

Práva z chybného plnenia uplatňuje Kupujúci u Predávajúceho na adrese prevádzky, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného Tovaru, prípadne i v jeho sídle. Predávajúci je povinný Kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy Kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie Kupujúci požaduje. 

Vybavenie reklamácie

Na základe Vášho rozhodnutia, ktoré z práv podľa § 622 a § 623 zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) (špecifikovaných v bode 7.5.4. až 7.5.8.) Kupujúci uplatňuje, určí Predávajúci spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie Kupujúcim. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie Kupujúceho.

Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, reklamáciu vybaví Predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch môže reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Tovaru za nový tovar, ak je to možné.

O vybavení reklamácie je Predávajúci povinní vydať Kupujúcemu písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

V prípade, že sa jedná o Podnikateľa, je jeho povinnosťou oznámiť a vytknúť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohol zistiť, najneskôr však do 3 dní od prevzatia Tovaru.

V prípade, že sa jedná o spotrebiteľa, má právo uplatniť práva zo zodpovednosti za vady, ktoré sa vyskytnú pri spotrebnom Tovare v lehote 24 mesiacov od prevzatia Tovaru.

Týmto je kupujúci riadne poučený o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z § 622 a z § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Uzatvorením Zmluvy Kupujúci potvrdzuje, že mal možnosť prečítať si podmienky reklamácie Tovaru.

Záruka a záručná doba

Predávajúci poskytuje Kupujúcemu záruku za akosť dodaného Tovaru podľa platného právneho poriadku a podľa záručných lehôt uvedených v technických listoch produktov. 

Kupujúci alebo Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť právo z vady v dobe 24 mesiacov od prevzatia. 

Ak dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru zo strany Kupujúceho.

 

ZODPOVEDNOSŤ ZA SPôSOBENÚ ŠKODU

Ak zodpovedá ktorákoľvek zo zmluvných strán za škodu (spôsobenú druhej zmluvnej strane pri plnení Zmluvy), zodpovedá len za skutočnú škodu, nie za ušlý zisk, iné nepriame škody či za nemajetkovú ujmu. Výška náhrady takejto škody nesmie v jednotlivom prípade prekročiť výšku kúpnej ceny dohodnutej v takejto Zmluve. 

V rozsahu zákonom prístupnom Predávajúci nezodpovedá za škodu spôsobenú porušením svojich povinností, ak bola spôsobená omeškaním alebo vadným plnením jeho subdodávateľov.

 

ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Zmluvu je možné ukončiť jedným z nasledujúcich spôsobov:

  • dohodou zmluvných strán;
  • odstúpením od Zmluvy jednej zo strán.

Kupujúci je oprávnený od Zmluvy odstúpiť v nasledujúcich prípadoch:

Predávajúci mešká s dodaním Tovaru po dobu dlhšiu ako 14 dní, okrem situácií, kedy je meškanie s dodaním Tovaru spôsobené Kupujúcim (nedostatok súčinnosti, neprevzatie apod).

Kupujúci alebo Spotrebiteľ môže v prípade uzavretia Zmluvy s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku od Zmluvy odstúpiť v lehote 14 dní, ktorá začína bežať:

odo dňa prevzatia Tovaru, 

odo dňa prevzatia poslednej dodávky Tovaru, ak je predmetom Zmluvy niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, 

odo dňa prevzatia prvej dodávky Tovaru, ak je predmetom Zmluvy pravidelná opakovaná dodávka Tovaru. 

Pre dodržanie lehoty na odstúpenie od Zmluvy musí Kupujúci Spotrebiteľ odoslať prehlásenie o odstúpení v lehote na odstúpenie od Zmluvy. Na odstúpenie od Zmluvy môže Kupujúci Spotrebiteľ využiť vzorový formulár (príloha č. 2 týchto Podmienok) poskytovaný Predávajúcim. Odstúpenie od Zmluvy zašle Kupujúci Spotrebiteľ na e-mailovú alebo doručovaciu adresu Predávajúceho uvedenú v týchto Podmienkach. 

Kupujúci, ktorý odstúpil od Zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu Tovar do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy Predávajúcemu. Kupujúci nesie náklady spojené s vrátením Tovaru Predávajúcemu, a to aj v tom prípade, kedy Tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou. Ak odstúpi Kupujúci od Zmluvy, vráti mu Predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to rovnakým spôsobom. Predávajúci vráti Kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým Kupujúci súhlasí a pokiaľ mu tým nevzniknú ďalšie náklady. 

Ak Kupujúci/Spotrebiteľ zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania Tovaru, ktorý Predávajúci ponúka, vráti Predávajúci Kupujúcemu Spotrebiteľovi náklady na dodanie Tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania Tovaru. 

Ak odstúpi Kupujúci /Spotrebiteľ od Zmluvy, nie je Predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky Kupujúcemu Spotrebiteľovi skôr, než mu Kupujúci Spotrebiteľ Tovar odovzdá, alebo preukáže, že Tovar Predávajúcemu odoslal. 

Tovar musí vrátiť Kupujúci/Spotrebiteľ Predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný, neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknutý za Tovar je Predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku Kupujúceho Spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny. 

Kupujúci /Spotrebiteľ berie na vedomie, že nemôže odstúpiť najmä od Zmluvy:

  • o poskytovaní služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy a podnikateľ pred uzavretím Zmluvy oznámil Spotrebiteľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od Zmluvy, 
  • o dodávke Tovaru alebo služby, ktorých cena závisí na výchylkách finančného trhu nezávisle na vôli podnikateľa a ku ktorému môže dôjsť behom lehoty na odstúpenie od Zmluvy,
  • o dodávke Tovaru, ktorý bol upravený podľa priania Spotrebiteľa alebo pre jeho osobu, 
  • o dodávke Tovaru, ktoré podlieha rýchlej skaze, tak ako i Tovar, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným Tovarom, 
  • o dodávke Tovaru v uzavretom obale, ktorý Spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť. 

Na e-mailovú adresu, prípadne telefónne číslo môžu byť Kupujúcemu zasielané novinky a iné obchodné oznámenia len po predchádzajúcom súhlase Kupujúceho. 

Predávajúci je oprávnený od Zmluvy odstúpiť v nasledujúcich prípadoch:

  • Kupujúci sa omešká s úhradou ceny za Tovar, a cena za Tovar nebude uhradená ani v dodatočnej lehote 5 dní;
  • Kupujúci sa omešká s prevzatím objednaného Tovaru po dobu dlhšiu než 5 dní odo dňa, kedy bol Kupujúci vyzvaný na vyzdvihnutie Tovaru;
  • Kupujúci neposkytne Predávajúcemu súčinnosť pri dodaní Tovaru (Kupujúci Tovar neprevezme v dojednanom termíne, nevykoná vykládku apod.);
  • z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru a prerušenia výroby a dovozu Tovaru, ktoré malo byť podľa Zmluvy dodané. 

V týchto prípadoch je Predávajúci povinný Kupujúceho o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť mu už uhradenú Celkovú cenu za Tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú Celkovú cenu za Tovar vráti Predávajúci Kupujúcemu rovnakým spôsobom akým kupujúci Celkovú cenu uhradil, pričom tým nie je dotknuté právo sa s Kupujúcim dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým Kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.

Za škodu zodpovedá Kupujúci v prípadoch, kedy bude Tovar poškodený v dôsledku jeho nakladania s ním inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu Kupujúcemu v takom prípade vyúčtuje Predávajúci potom, čo mu Tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní.

Odstúpenie od Zmluvy musí byť učinené písomne, pričom účinky odstúpenia nastávajú okamihom, kedy je prejav o odstúpení doručený druhej zmluvnej strane. Právne účinky odstúpenia nastávajú tak isto v prípade, kedy prejav vôle o odstúpení nebolo možné doručiť, napriek tomu že bola zmluvná strana o uložení zásielky riadne vyrozumená, alebo napriek tomu že odmietla zásielku prevziať. 

 

MLČANLIVOSŤ

Zmluvné strany sa zaväzujú zachovávať mlčanlivosť o skutočnostiach, ktoré tvoria obchodné tajomstvo druhej zmluvnej strany alebo sú považované za dôverné informácie.

Obchodným tajomstvom sú všetky skutočnosti obchodnej, výrobnej či technickej povahy súvisiace zo Zmluvou a Podmienkami a ich realizáciou, ktoré majú materiálnu či nemateriálnu hodnotu, nie sú v príslušných ekonomických a obchodných kruhoch bežne dostupné, majú byť podľa vôle zmluvnej strany utajené a ich utajenie je zodpovedajúcim spôsobom zaisťované. Pre účely Zmluvy sú obchodným tajomstvom všetky informácie, ktoré napĺňajú uvedenú definíciu a ktoré si zmluvné strany vzájomne poskytli pre účely Zmluvy, alebo ktoré vyjdú najavo pri realizácii Zmluvy a týchto Podmienok, najmä technické a výrobné riešenia a technická dokumentácia.

Dôvernými informáciami sú ďalšie informácie týkajúce sa činnosti na základe Zmluvy a týchto Podmienok, ktoré nie sú obchodným tajomstvom, ale ktoré si praje zmluvná strana utajiť a označila ich za dôverné. 

Obchodné tajomstvo alebo dôverné informácie niektorej zo zmluvných strán môže druhá zmluvná strana pre seba alebo iného použiť (napr. na obchodné využitie, na zverejnenie v odbornej publikácii alebo verejnej prezentácii) len so súhlasom oprávnenej zmluvnej strany. 

 

PODÁVANIE PODNETOV A SŤAŽNOSTÍ

Kupujúci je oprávnený podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: [email protected].

O posúdení podnetu alebo sťažnosti bude Predávajúci Kupujúceho informovať e-mailom na e-mailovú adresu Kupujúceho.

Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Ústredný inšpektorát SOI so sídlom: P.O.BOX 29, Bajkalská 21/A, tel. č.: 02/58 27 2133.

Podnet na vykonanie kontroly, ak nie ste spokojní s vybavením Vášho podnetu alebo sťažnosti môžete podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.

 

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU SO SPOTREBITEĽMI

Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: [email protected], ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na žiadosť Kupujúceho zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, má Kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).

Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

Návrh môže Kupujúci podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.

Ďalej má Kupujúci právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

 

ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN

Kupujúci je povinný chrániť ochranné známky, názvy Tovaru a obchodnú firmu Predávajúceho. Kupujúci nebude používať tieto ochranné známky, názvy ani obchodnú firmu v súvislosti s akoukoľvek inou podnikateľskou činnosťou, vykonávanou Kupujúcim, okrem predchádzajúceho písomného súhlasu Predávajúceho. Kupujúci bude vykonávať podnikateľskú činnosť vždy takým spôsobom, ktorý bude chrániť dobré meno, renomé Predávajúceho a jeho Tovar; zdrží sa akéhokoľvek klamlivého, zavádzajúceho alebo nemorálneho jednania alebo reklamy, ktoré by Predávajúceho či Tovar poškodzovali alebo by ich mohli poškodiť. 

 

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Všetky dohody medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený Zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z obecne záväzných právnych predpisov. 

Všetky práva k E-shopu Predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafík, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, náležia Predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu Predávajúceho. 

Ak by sa akékoľvek ustanovenie Podmienok ukázalo ako zdanlivé, neplatné či inak právne neúčinné, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a záväznosť ostatných ustanovení Podmienok. Zmluvné strany sa zaväzujú takého ustanovenia Podmienok bezodkladne spoločne nahradiť ustanovením právne záväzným, ktorého účel a zmysel čo najviac zodpovedá účelu a zmyslu ustanovenia zdanlivému, neplatnému či inak právne neúčinnému. 

 

Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do E-shopu alebo v dôsledku jeho užitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takých spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom. 

Znenie Podmienok môže Predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia Podmienok. 

Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 11.5.2023.

 

 

PRÍLOHA Č. 1 - FORMULÁR PRE REKLAMÁCIU

Adresát:              Atreon s.r.o., Křižíkova 1884, Čelákovice 250 88

Uplatnenie reklamácie

Titul, meno a priezvisko:

 

Adresa bydliska:

 

E-mailová adresa:

 

Číslo objednávky a faktúry:

 

Dátum objednania:

 

Dátum prevzatia tovaru:

 

Tovar, ktorý je reklamovaný (názov a kód):

 

Popis a rozsah vád tovaru:

 

Ako zákazník predávajúceho požadujem, aby moja reklamácia bola vybavená nasledovným spôsobom:

 

Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom

 

 

Prílohy:

Dátum:

Podpis:

 

 

 

PRÍLOHA Č. 2 - FORMULÁR PRE ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Adresát:              Atreon s.r.o., Křižíkova 1884, Čelákovice 250 88

Týmto vyhlasujem, že v súlade so zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) odstupujem od Zmluvy:

Titul, meno a priezvisko:

 

Adresa:

 

E-mailová adresa:

 

Číslo objednávky a faktúry:

 

Dátum objednania:

 

Dátum prevzatia tovaru:

 

Tovar, ktorý vraciam (názov a kód):

 

Dôvod vrátenia tovaru:

 

Spôsob pre vrátenie prijatých finančných prostriedkov:

 

Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom